اندام طبيعي يا زيبايي غيرطبيعي

نويسنده وب

-------------لیست خوانندگان-------------

امکانات وب

    ورود اعضا:

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 19
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 19
    بازدید ماه : 462
    بازدید کل : 114013
    تعداد مطالب : 580
    تعداد نظرات : 176
    تعداد آنلاین : 1

    تاریخ تاسیس:1391/11/10

    خبرنامه


    با نوشتن ایمیل خود در کادر زیر و فشردن دکمه ثبت ، جدیدترین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت نمایید

    خبرنامه

    ایمیل خود را وارد نمایید


تبلیغات سایت

       
       
       
       

نویسنده : امیررضاآزادگان
اندام طبيعي يا زيبايي غيرطبيعي

دسته: ,,
ساعت ارسال:11:14
دیدگاه ها:

توجه و علاقه نسبت به ورزش زيبايي اندام «طبيعي » رو به ازدياد است - پرورش ماهيچه هاي بدن براي به دست آوردن اندامي زيبا و حسي خوب بدون استفاده از داروهاي مختلف يا مواد غيرمجاز خطرناك ، روز به روز تعداد بيشتري از مردان ، با الهام گرفتن از اندام هاي عضلاني و محكم ورزشكاران حرفه اي و ستاره هاي سينما، روانه سالن هاي ورزشي مي شوند تا شكم هايي عضلاني و بازوهايي زيبا پرورش دهند.

 

بدنسازی

 

ديويد گروگن ، از زيبايي اندام كارهاي منطقه «واشنگتن دي سي » كه در بسياري از مسابقات زيبايي اندام آماتوري پيروز شده ، مي گويد: «متاسفانه ، در اكثر موارد، زيبايي اندام كارهاي تازه كار مسير غلطي را طي مي كنند؛ اشتباهاتي مرتكب مي شوند كه ممكن است منجر به نتايج مايوس كننده و همچنين مشكلات بلندمدت در رابطه با سلامتي شان شود.»

 

ديويد گروگن ، 39 ساله ، مي گويد: «مردم بسيار مايلند اندامي شبيه عكس هايي كه در مجلات از زيبايي اندام كارهاي حرفه اي چاپ مي شود، داشته باشند.» ولي انتظارشان از تمرين در سالن هاي ورزشي معمولا به شدت غيرواقع بينانه است .

 

او اضافه مي كند: «ديدن اين تصاوير در مجلات براي پسران جوان كاملا گمراه كننده است ، زيرا باورشان مي شود مي توانند با ورزش كردن شبيه آنها شوند. عكس هايي كه در مجلات مي بينيد عكس فردي است كه 12 هفته رژيم غذايي گرفته و ورزش سخت كرده ، كه براي زيباتر به نظر آمدن آرايش و رنگ شده ، و آب بدنش را هم به كلي از دست داده است . بدن آنها فقط براي يك يا دو روز به شكلي مي ماند كه در مجله مي بينيد - يعني عكسي از دوران اوج آن فرد. غيرممكن است شخصي بتواند هر روز اين شكلي باشد.»

 

گروگن ، كه قدش 176 سانتيمتر و وزنش حدود 99 تا 102 كيلو در زمان هاي خارج از مسابقه و 88 كيلو در زمان مسابقات است ، مي گويد: «در ضمن ، حتي با پرورش اندام طبيعي ، داشتن چنين ابعاد و اندازه هايي بيشتر تصور است تا واقعيت . اگر اين زيبايي اندام كارها را حضورا ببينيد، متوجه مي شويد كه اصلا آدم هاي درشت هيكلي نيستند، اگر كسي من را وقتي 86 كيلو هستم ب لباس ببيند، حتما فكر مي كند هيكل من ايراد دارد زيرا تمام چربي بدنم را از دست داده ام و هيكلم كوچكتر از اندازه معمولي است . ولي ، در زمان مسابقه ، وقتي روي صحنه ايستاده ايد و همه فقط به ماهيچه هايتان نگاه مي كنند، به نظر بزرگ مي آييد.»

 

بدنسازی

 

بزرگتر هميشه بهتر نيست


برخي از زيبايي اندام كارها پا در مسير اشتباه مصرف داروهاي شيميايي براي رسيدن به نتايج چشمگير مي گذارند. به گفته گروگن ، رشته زيبايي اندام - مخصوصا در سطح حرفه اي و حتي بين آماتورها و جوانان - به شكل بي رويه اي مملو از تركيبات ناسالمي از استروئيدهاي تقويتي يا نيروزا، هورمون هاي رشد، از بين برنده هاي چربي ، و ديگر مواد دارويي و مشابهات دارويي شده است زيرا «همه مي خواهند عضلاتشان بزرگ شود، حتي زيبايي اندام كارهاي باتجربه تر.»

 

تصوري كه بيشتر مردم از زيبايي اندام دارند با مشاهده بدن هاي كشتي گيران حرفه اي ، و همچنين اندام هاي بيش از حد پرورش يافته زيبايي اندام كارهاي حرفه اي شكل گرفته و هيچ گونه تصوري از هزينه فيزيكي و جسماني اي كه اين كار دربردارد، ندارند. حتي معروفترين زيبايي اندام كار دني، آرنولد شوارتزنگر، اعتراف كرده كه در آن دوران از استروئيدهاي تقويتي استفاده مي كرده - زماني كه اين داروها قانوني بودند.

 

استفاده از استروئيدهاي تقويتي در ميان زيبايي اندام كارها بسيار رايج است . گروگن مي گويد، «در نمايش هاي بزرگ زيبايي اندام ، كه افراد از سرتاسر دنيا در آنها شركت مي كنند، شاهد نمايش غول هاي استروئيدي مي شويد، زندگي شان در آن روز خاص خلاصه مي شود، و به نظر مي رسد هر آن ممكن است عضلات بازويشان منفجر شود.»

 

متخصصين تندرستي مي گويند تاثيرات استروئيدهاي تقويتي و ديگر تقويت كننده هاي شيميايي غيرواقعي هستند، و خطرات بسيار زيادي را متوجه مي كنند. استفاده از استروئيدهاي تقويتي معمولا منجر به استفاده مزمن و شديد از ديگر داروها مي شود. گروگن مي گويد، «واقعيت تلخي كه در مورد زيبايي اندام كارهاي حرفه اي ، كه از دارو استفاده مي كنند، وجود دارد اين است كه اكثر اين افراد معتاد و آدم هاي لاابالي هستند.»

 

بدنسازی

 

طبيعي بهتر است


پرورش اندام طبيعي از مصرف دارو و مواد غيرمجاز اجتناب مي ورزد، و بدن را از راه تمرين و رژيم غذايي مناسب پرورش مي دهد. گروگن ، كه مارشال ايالات متحده است ، مي گويد، «زيبايي اندام كارهاي طبيعي از اين كارشان به خود مي بالند.» او اضافه مي كند، «اينها افراد معمولي اي مانند من و شما هستند.»

 

نيل گروسمن ، دندانپزشك 57 ساله اهل بالتيمور، مريلند، مي گويد، «معمولا آدم ها ديد اشتباهي نسبت به اشخاصي كه وارد رشته زيبايي اندام مي شوند دارند. تعداد افرادي كه مدرك دانشگاهي دارند و وارد اين رشته مي شوند شگفت انگيز است .»

 

پرورش جسم و اندام از راه طبيعي شامل سه چيز است : ورزش هاي مقاومتي ، ورزش هاي قلبي - عروقي ، و پشتيباني تغذيه اي .گروسمن مي گويد، «موفقيت فردي كه مي خواهد هيكل مناسبي داشته باشد، كه قوي به نظر آيد، مستلزم داشتن درك درستي از تمرينات ورزشي و تغذيه مناسب است .»

 

ورزش هاي مقاومتي گروه هاي مختلف عضلات را توسط ورزش با وزنه پرورش مي دهد، هم با استفاده از وزنه هاي آزاد و هم با دستگاه هاي وزنه برداري ، تمرينات تركيبي ، كه شامل بيش از يك مفصل و يك گروه از ماهيچه ها است . از قبيل وزنه برداري يك ضرب و وزنه برداري به حالت درازكش روي نيمكت (بنچ پرس )، به خاطر افزايش نيروي عضلاني و آمادگي جسمي كلي اهميت دارند. ورزش هايتقويتي مجزا روي پرورش يك عضله خاص تمركز مي كند و فقط يك مفصل را حركت مي دهد، از قبيل استفاده از حلقه ها براي قوي كردن عضله دو سر بازو.

 

ولي براي داشتن عضلاتي مانند عضلات زيبايي اندام كارها، وزنه برداري و ورزش هاي تقويتي به تنهايي كافي نيست . چربي بدن مانند لايه اي ساختمان عضلاني را مي پوشاند، كه ظاهري نرم و منحني شكل به عضلات بدن مي دهد. زماني كه چربي بدن به حداقل كاهش مي يابد، عضلات بدن به شكل كاملا برجسته به نظر مي آيند.

 

چربي بدن يك انسان معمولي تقريبا 20 - 25 درصد وزنش است . و اگر فرد چاق باشد اين درصد بيشتر است . چربي بدن ورزشكاري كه تمرينات ورزشي مرتب انجام مي دهد ممكن است حدود 10 درصد باشد، در حالي كه يك زيبايي اندام كار حرفه اي چربي بدنش را تا ميزان 5 درصد كاهش مي دهد.

نویسنده : امیررضاآزادگان
بعد از ورزش شیر بنوشید

دسته: ,,
ساعت ارسال:11:12
دیدگاه ها:

 

بعد از ورزش شیر بنوشید

 

بعد از ورزش شیر بنوشید پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك می كند.

 

محققان دانشگاه مك مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یك دوره 12 هفته ای بررسی كردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند كردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.

 

 

شركت كنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:

 

گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر كم چربی مصرف كردند.

 

گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف كردند.

 

گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی كربوهیدراتی مصرف كردند.

 

بعد از ورزش شیر بنوشید

 

بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی كه شیر نوشیده بودند، حدود یك كیلوگرم چربی و گروهی كه كربوهیدرات مصرف كرده بودند، نیم كیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی كه نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.

 

در عین حال گروهی كه شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی كه سویا مصرف كرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.

 

علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی كربوهیدرات پیدا کرده بودند.

نویسنده : امیررضاآزادگان
برای عضله سازی چه تعداد تکرارلازم است؟

دسته: ,,
ساعت ارسال:11:10
دیدگاه ها:

 

برای عضله سازی چه تعداد ست و تکرارلازم است

 

یکی از سوالات متداولی که در تمرین دادن شاگردان می پرسند این است که برای رشد عضلانی، افزایش قدرت و ارتقاء کلی ساختار بدن چه تعداد ست و تکرار برای تمرینات بدنسازی باید انجام شود.

 


تکرارها

 

دامنه تکرار مطلوب برای خانم ها و آقایون برای تقریباً همه تمرینات و حرکات بین 4 تا 6 تکرار برای ست های سنگین پایانی است.

 

این شامل ست های گرم کردن و ست های سازشی نمی شود و فقط منظور ست های پایانی است.

 

تنها در یک حالت است که در بدن عضله سازی اتفاق می افتد و بافت ها و عضلاتتان قوی تر می شوند و آن این است که به طور پیشرونده بار را اضافه کنید.

 

باید به طور پیشرونده عضله را به سمت رشد هل دهید و قوی تر شوید. برای اضافه کردن بار، باید مقاومت را افزایش دهید. برای افزایش مقاومت بای مقدار وزنه یا کاری که می کنید را افزایش دهید.

 

تکرارهای کمتر برای یک حرکت به شما این امکان را می دهد بتوانید فوراً آن عضله را اضافه بار کنید. این فیبرهای عضلانی جدید را که برای تحمل فشار اضافه به عضله استفاده می شوند، تحریک می کند.

 

دامنه تکرار برای بهترین تحریک فیبرهای عضلات بین 4 تا 6 تکرار برای هر ست سنگین برای حرکاتی است که انجام می دهید.

 

تکرارهای پایین باعث حجیم شدن خانم ها نمی شود. تکرارهای کم خیلی بیشتر از تکرارهای بالا عضلات خانم ها را قوی تر کرده و شکل می دهد.

 

وزنه های سبک تر با تکرارهای بالا باعث می شود نتیجه چندان سریع و مطلوبی به دست نیاورید. اگر بتوانید 10 تکرار از یک حرکت را انجام دهید، پس حتماً آن وزنه برای ایجاد اضافه بار خیلی سبک خواهد بود.

 

اما از کجا باید بدانید که از چه وزنه ای باید استفاده کنید؟ اگر بتوانید بیشتر از 6 تکرار در ست های سنگین یک حرکت انجام دهید، پس آن وزنه خیلی سبک است. اگر نتوانید حداقل 4 تکرار انجام دهید پس آن وزنه سنگین است.

 

پس تعداد تکرار برای عضله سازی 4 تا 6 تکرار برای ست های سنگین است. ستهای گرم کردن و ست های میانی می توانند بین 8 تا 10 تکرار باشند.

 

 

ست ها

 

میزان ست های سنگین و شدتی برای هر حرکت تمرینی بسته به نظم تمرین بین یک تا سه ست است. وقتی بدنتان را گرم کردید، تعداد ست های سنگین باید حداکثر 3 ست باشد و برای خیلی از حرکات فقط یک یا دو ست کافی است.

 

این اضافه بار است که باعث رشد عضلانی می شود نه تعداد ست هایی که انجام می دهید. هیچ قانون کلی وجود ندارد که بگوید اگر تعداد ست هایتان را دوبرابر کنید دوبرابر نتیجه می گیرید.

 

رمز کار این است که عضلات را برای واکنش دادن و رشد تحریک کنید نه اینکه نابود کنید. اینکار را می توانید با دو ست بسیار سنگین با 4 تا 6 تکرار انجام دهید. این روش به طور موثری عضلات را تحریک خواهد کرد.

 

اگر حرکت جلوبازو انجام می دهید، ابتدا بدن را گرم کرده و سپس دو ست سنگین و شدتی با 4 تا 6 تکرار انجام می دهید و همین جا تمرین تمام می شود. با این روش به طور موثری اضافه بار را روی عضلات جلوبازو آورده و می توانید سراغ حرکت بعدی بروید.

 

همانطور که می بینید، برای نتیجه گرفتن مسئله کیفیت کار است نه کمیت آن.

 

خیلی بهتر است که یک یا دو ست سنگین با ماکسیمم شدت انجام دهید تا سه ست با سطح پایینتر.

همیشه بیشتر بهتر نیست... بهتر، بهتر است!

نویسنده : امیررضاآزادگان
۹اشـتـباه رایـج در باشـگاه بدنسـازی

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:43
دیدگاه ها:

 

باشـگاه بدنسـازی,سالن ورزشی

 

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که هر هفته یا چند بار در هفته به سالن ورزشی یا به کلاس های گوناگون می روند و وزنه می زنند و کلی عرق خودشان را در می آورند، اما هر بار که به روی وزنه می روید، می بینید که وزنتان همان است که بوده...

 

مشکل در کجاست؟ آیا ورزش شیوه ای مطمئن برای کاهش وزن اضافه نیست؟ شاید مشکل این باشد که در ورزش کردن، همان اشتباه هایی را مرتکب می شوید که خیلی ها مرتکب می شوند. برای اینکه وزنتان را کم کنید، باید با ورزش ، بیشتر از کالری ای که با خوردن غذاها دریافت می کنید، کالری بسوزانید. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر به سالن ورزشی بروند و فقط با وسایل وزنه زنی کار کنند، وزنشان کم خواهد شد یا اگر هنگام ورزش حسابی عرق کنند، میزان زیادی کالری سوزانده اند در حالی که این طور نیست و وزنی که با عرق کردن از دست می رود، فقط به آب مربوط می شود و با خوردن مایعات جایگزین خواهدشد. یک مشکل دیگر این است که افراد نمی دانند چگونه از وسایل ورزشی استفاده کنند و برنامه ورزشی شان را درست طراحی و اجرا نمی کنند، بنابراین با وجود تقلای جسمی زیاد، چندان نتیجه نمی گیرند. این مطلب شما را با ۹ اشتباه رایج در سالن های ورزشی آشنا می کند:

 

۱ گپ زدن بیش از حد با آشنایان به جای ورزش کردن

 

خیلی از افراد وقتی به سالن ورزشی می روند، آنقدر به صحبت با دوستانشان مشغول می شوند که یادشان می رود برای ورزش به آنجا آمده اند و زمان زیادی را تلف می کنند، در حالی که در سالن ورزشی باید بر انجام تمرین ها متمرکز شد و گپ زدن را به زمان استراحت پس از ورزش موکول کرد.

 

۲ ورزش نکردن با شدت کافی

 

بسیاری از افراد، تمرین ها را با شدت کافی انجام نمی دهند. آنها فکر می کنند فقط تحرک داشتن باعث کاهش وزن می شود، اما اگر شدت حرکات به حد لازم نرسد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.علاوه بر افزایش شدت انجام حرکت ها، انجام تمرین ها برای مدت طولانی تر، افزایش وزنه ها یا دامنه حرکات، «انجام تمرین های گوناگون به طور متوالی»، تمرین های روی سطح شیبدار یا افزایش فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه های وزنه دار یا آویزان کردن وزنه از قوزک پا نیز می تواند مفید باشد.

 

۳ تمرین در حدی که همیشه در نمودار ضربان قلب در منطقه «سوزاندن چربی» قرار گیرد

 

روی صفحه دستگاه های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی عروقی هنگام ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه ای که اصطلاحا «منطقه سوزاندن چربی» نامیده می شود، شدت فعالیت خیلی زیاد نیست و معمولا در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» است، اما پژوهش ها نشان می دهد هر چه شدت فعالیت جسمی بیشتر باشد، کالری بیشتری صرف می شود و این نه تنها هنگام ورزش در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی و در زندگی روزانه نیز صدق می کند. بالارفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست و مانند این است که موتور اتومبیلتان خاموش، اما کاپوتش هنوز گرم باشد. شدت تمرین باید به بالاتر از این حد برسد. اگر نمی توانید یک باره شدت فعالیت جسمی تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این مرز عبور کنید.

 

۴ دست بالا گرفتن میزان کالری مصرفی ای که وسیله ورزشی نشان می دهد

 

باید مراقب باشید مقدار کالری مصرفی ای که روی صفحه دستگاه های ورزشی در فعالیت هوازی نشان داده می شود، گمراهتان نکند. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن تاثیر دارند. ممکن است صفحه نمایش نشان دهد شما ۵۰۰ کالری سوزانده اید در حالی که فقط ۲۵۰ کالری سوزانده باشید. این اتفاق به خصوص در موارد «فریب خوردن» دستگاه، مانند تکیه دادن روی میله های نگهدارنده آن، می افتد. اگر رایانه دستگاه را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش ها کالری مصرفی را محاسبه می کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

 

۵ تغییرندادن برنامه ورزشی و پیشرفت نکردن به سطوح بالاتر

 

اگر بارها و بارها فعالیت جسمی مشابهی انجام دهید، بدنتان تغییر نخواهد کرد. ابتدا ممکن است وزنتان کاهش یابد، اما سرانجام به نقطه ای می رسید که دوباره وزنتان به حد اولیه بازمی گردد. یکی از مشکلاتی که در پیشرفت برنامه ورزشی با آن روبرو می شوید، نیاز به تعویض دستگاه و انجام تمرین هایی معمولی است که با آنها احساس راحتی می کردید. مثلا ممکن است با انجام ورزش های هوازی احساس راحتی کنید، بنابراین اضافه کردن تمرین های قدرتی برای افزایش حجم عضلات و بافت ها در بدن که کالری هم می سوزاند، برایتان مشکل باشد. یا برعکس فقط تمرین های قدرتی انجام دهید که توده عضلانی تان را حفظ می کند، اما وزنتان را کاهش نمی دهد، اما باید به ترکیبی از تمرین های هوازی و قدرتی بپردازید.

 

۶ روش نامناسب ورزش کردن

 

اگر ندانید چگونه از یک دستگاه ورزشی استفاده کنید یا تمرینی را به درستی انجام دهید، ممکن است آنقدرها که انتظار دارید کالری نسوزانید. گاهی درست انجام ندادن تمرین، آسیب دیدگی را در پی دارد و در نتیجه دیگر نخواهید توانست به تمرین ادامه دهید و کالری های اضافی را بسوزانید. این مشکل به خصوص هنگامی بروز می کند که فرد بر انجام تمرین ها با تکنیک هایی که در گذشته آموخته و اکنون معلوم شده است نادرست هستند، اصرار می کند. علوم ورزشی در چند دهه گذشته تحولات بسیاری داشته و دستگاه های ورزشی نیز تغییرات زیادی کرده اند. برای حل این مشکل، از یکی از مربیان مجرب سالن بخواهید همراه شما تمرین کند، یا چند جلسه شما را تمرین دهد.

 

۷ زود شروع کردن برنامه ورزشی یا فشار بیش از حد به خود آوردن

 

شروع زودهنگام یک برنامه ورزشی قبل از آنکه مراحل قبلی آمادگی بدنی را گذرانده باشید، علاوه بر افزایش احتمال آسیب دیدگی ها، ممکن است باعث درد شدید بدن شود. احساس درد، بد نیست و نشان می دهد بدن در حال ساختن عضله است، اما فعالیت جسمی بیش از حد به خصوص اگر زودهنگام باشد، درد شدیدی ایجاد می کند که باعث می شود انگیزه تان را برای ادامه ورزش از دست بدهید. یک علامت دیگر فشار بیش از حد بر بدن هنگام انجام تمرین ها، احساس ضعف و خستگی است که بر میزان فعالیت ها در بقیه روز تاثیر خواهدگذاشت و باعث می شود در سوزاندن کالری موفق نباشید. میزان کالری ای که با یک ساعت تمرین در سالن ورزشی می سوزانید، بسیار کمتر از کالری ای است که در طول ۲۳ ساعت دیگر می سوزانید، بنابراین باید طوری در این یک ساعت تمرین کنید که میزان کالری مصرفی تان در بقیه روز هم افزایش یابد. راه حل این است که برنامه ای مخصوص خودتان برای تمرین داشته باشید. بسیاری از سالن های ورزشی برنامه های رایانه ا ی برای انجام این کار دارند ولی اگر چنین برنامه ای وجود نداشت ، مربیان حاضر در سالن می توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است سالنی که عضو آن هستید، جلسه های دوره ای تمرین دادن شخصی را با همان حق عضویت، در اختیار شما بگذارد، بنابراین در این باره سوال کنید.

 

۸ کارنکردن با یک فرد حرفه ای که مجوز یک سازمان ورزشی معتبر دارد

 

یک تمرین دهنده یا مربی حرفه ای به شما کمک می کند هیچ کدام از اشتباه ها را، مرتکب نشوید. تمرین دهنده شخصی تضمینی برای آن است که حداکثر بهره را از تلاش هایتان ببرید. برای اینکه برنامه تمرینی متناسب با نیازهایتان را طراحی کنید، بهتر است از یک تمرین دهنده شخصی مجرب یا یکی از مربیان سالن کمک بگیرید. این تمرین دهنده، یک برنامه شخصی متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می کند و مراقب است که تمرین ها را درست انجام دهید، حتی ممکن است برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که عامل مهم تری در حل مشکل اضافه وزن شماست، راهنمایی تان کند.

 

۹ تمرین برای لاغری موضعی

 

ادعاها در مورد تضمین کاهش چربی موضعی یا لاغری موضعی شکم یا باسن را فراموش کنید. کارشناسان می گویند ژنتیک عامل اصلی تعیین اندامی است که چربی ابتدا در آن تجمع می یابد یا از آن برداشته می شود. فقط باید بر سوزاندن کالری بیشتر با انجام یک برنامه تمرینی متعادل متمرکز شوید. زیرا در نهایت با کاهش وزن کلی بدن، همه بخش های بدن لاغر می شوند.

نویسنده : امیررضاآزادگان
7 نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:41
دیدگاه ها:

 

عضله سازی مردان

 

اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند

 

اگر از کودکی لاغر بوده‌اید، شاید نتوانید در عرصه پرورش‌اندام موفق شوید اما مطمئناً می‌توانید عضله‌سازی کنید. یک مزیت اندام شما این است که درصد چربی پایینی دارید و وقتی می‌خواهید عضله‌سازی کنید، بدنی کاملاً تفکیک شده و خط‌دار خواهید ساخت که مردان حجیم‌تر معمولاً حسرت آن را می‌خورند.

 

در زیر به 7 نکته‌ای که می‌تواند برای عضله‌سازی به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

 

1 - مکمل‌های غذایی و تمرینی

 

شما می‌توانید به طور طبیعی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین کنید. اما اگر بخواهید کمی به حجم بدن خود اضافه کنید و به‌ اندازه‌ای ورزش می‌کنید که از سوخت بدنتان استفاده می‌کند، نیاز به کمک گرفتن از مکمل‌‌های غذایی دارید.

 

برای بالا بردن مقدار کالری‌ها و پروتئین‌های مصرفی خود، مصرف پودر پروتئین اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید دچار ناراحتی معده‌ای که معمولاً در اثر خوردن پودرهای پروتئین ایجاد می‌شود نشوید، هر پودر پروتئینی که به دستتان رسید را مصرف نکنید. سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که فاقد سویا و ذرت اضافه، شیرین‌کننده مصنوعی و مواد کمکی گوارش مثل آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌ها باشد.

 

سایر مکمل‌هایی که می‌تواند به افراد لاغراندام برای بالا بردن حجم عضلات کمک کند، عبارتند از:

 

کراتین : 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم به مدت 7-5 روز مصرف 5 گرم در روز

کارنیتین : 750 میلی‌گرم، 2000 میلی‌گرم در روز، در دو دوز

سیترولین : 8-6 گرم، 60-30 دقیقه قبل از تمرین

بتا آلانین : 5-2 گرم، 6-30 دقیقه قبل از تمرین

 

هیچیک از این مکمل‌ها جایگزین تمرین سنگین و منظم نیست اما می‌تواند به بالا بردن نتیجه شما کمک کند.

 

2 - تغذیه منظم

 

بدنسازی ورزشی بسیار گلیکولیتیک است و این یعنی مقدار زیادی کربوهیدرات می‌سوزاند. به همین دلیل، نباید بدون خوردن حداقل 600-300 کالری غذای حاوی کربوهیدرات دو تا سه ساعت قبل از تمرین، هیچگونه تمرین عضله‌سازی انجام دهید. این غذاها شامل سیب‌زمینی، برنج، نان و سایر منابع سالم کربوهیدرات می‌باشد. اگر بعد از تمرین نیز یک غذای مشابه بخورید، می‌توانید زودتر سایزتان را افزایش دهید زیرا عضلاتتان بعد از تمرین به سرعت قندها را جذب می‌کنند.

 

علاوه‌ بر این، زمانبندی پروتئین مصرفیتان با چندین وعده سبک 25-20 گرمی در طول روز برای عضله‌سازی بسیار موثرتر است تا مصرف یک وعده پودر پروتئین در ابتدا و انتهای روز.

 

آخر اینکه مردان لاغر اندامی که سعی در عضله‌سازی دارند حتماً باید یک وعده قبل از تمرین، یک وعده بعد از تمرین و حداقل چهار تا پنج وعده دیگر غذایی در طول روز داشته باشند. ممکن است تصور کنید با این وضعیت غذای مصرفیتان خیلی زیاد خواهد شد اما اگر لاغر هستید، برای عضله‌‌ سازی لازم است.

 

3 - مصرف آمینواسیدها

 

یک راز بزرگ درمیان بدنسازان مکملی به نام " آمینواسیدهای زنجیره‌ای شاخه‌دار " ( BCAA ) می‌باشد. اینها نوعی اجزای سازنده پروتئین هستند که طی تمرین به سرعت توسط عضلات جذب می‌شوند. این مکمل ارزان و به راحتی قابل‌تهیه است و مصرف آن هیچگونه ناراحتی برای معده ایجاد نمی‌کند، چه قبل و چه بعد از تمرین و به طرز قابل‌توجهی عضله‌سازی را تقویت می‌کنند.

 

بدون وجود آمینو اسید در جریان خونتان، نباید برای افزایش حجم تمرین کنید و از آنجاکه هضم استیک طی تمرینات سخت دشوار است، BCAA‌ ها جایگزین بسیار خوبی به شمار می‌روند. برای افزایش سریع حجم عضله، باید 20 - 10 گرم BCAA قبل از تمرین و بعد هر 90 - 60 دقیقه طی تمرین مصرف شود.

 

4 - مصرف گوشت

 

این توصیه شاید چندان مطلوب حال مردان لاغر اندامی که گیاهخوار هستند نباشد اما گوشت فیبر عضلات است و سرشار از چربی، پروتئین و مواد متشکل هورمونی است که به شما برای افزایش سریع حجم کمک می‌کند. با اینکه شاید بتوانید پروتئین کافی از گیاهان به بدن خود برسانید اما رژیم‌های گیاهخواری برای بدنسازی بسیار دشوار است و حجم موادغذایی که باید بخورید تا میزان موردنیاز بدنتان را تامین کنید کمی برای معده‌تان سنگین خواهد بود.

 

برای حفظ عضلات بدن باید یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن مصرف کنید و اگر بخواهید عضله‌سازی کنید، این میزان باید به یک و نیم گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن برسد. علاوه‌ بر این، باید 1000-500 کالری اضافه‌تر هم در روز بالاتر از متابولیسم پایه بدنتان مصرف کنید. این حجم بالای موادغذایی و پروتئین باید شامل موادغذایی باشد که به طور طبیعی تستوسترون را در بدنتان افزایش می‌دهد؛ مثل گوشت گوساله، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی (سایر موادغذایی کم کالری برای افزایش سطح تستوسترون بدن سیر و کلم‌بروکلی هستند).

 

5 - ترکیب کردن تمرین

 

توصیه ترکیب کردن نباید سوء تعبیر شود. منظور این نیست که باید هر روز تمرینتان را تغییر دهید ( که برای چربی‌سوزی خیلی خوب است اما برای عضله‌سازی چندان مناسب نیست ). درعوض، باید هر هفته به مدت 3 تا 5 هفته یک تمرین مشخص را دنبال کنید اما باید از انواع استراتژی‌های مختلف طی ست‌های خود استفاده کنید تا تمرینتان را کمی دچار چالش کنید.

 

6 - استفاده از وزنه‌های سنگین

 

اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند؛ این افراد به شما کمک می‌کنند بتوانید وزنه‌های سنگین‌تری را با ایمنی بیشتری بلند کنید.

 

با اینکه ست‌های بیشتر ( مثل 6 - 4 ) و تکرارهای بالاتر ( 12 - 10 ) کمک می‌کند سریعتر از زمانی که از ست‌ها و تکرارهای کمتر استفاده می‌کنید (که برای افزایش قدرت بهتر هستند)، عضله‌سازی کنید، اما باز هم نیاز است که از وزنه‌هایی استفاده کنید که عضلاتتان را در انتهای ست، به طور کامل خسته کنند. بعنوان مثال، اگر قرار است 5 ست 10 تکرار از اسکات هالتر انجام دهید، باید وزنه‌ای را انتخاب کنید که 3 تکرار آخر را به دشواری انجام دهید.

 

7 - تمرین منظم

 

وقتی حجمتان را افزایش دادید، حفظ عضلات بسیار راحت‌تر از حفظ قدرت و استقامت است. یک دونده طی سه روز استراحت بعد از تمرین شروع به از دست دادن ظرفیت اکسیژن خود می‌کند. اما برای حفظ عضله یک روز تمرین در هفته هم کافی است. اما، به دست آوردن عضله در ابتدای کار بسیار دشوار است و برای مردان لاغراندام به 6-4 تمرین برای هر گروه‌عضلانی برای عضله‌سازی نیاز است (اگر تمرین روی هر گروه‌عضلانی دوبار در هفته باشد، نتیجه‌گیری سریعتر اتفاق خواهد افتاد).

 

برای تمرین منظم، یک برنامه متداول و موثر این است که روز اول روی سینه و زیربغل و پشت، روز دوم روی سرشانه، جلو بازو و پشت‌ بازو و روز سوم روی پایین‌ تنه و میان‌ تنه کار کنید. بعد یک روز استراحت کرده و دوباره برنامه را تکرار کنید.

نویسنده : امیررضاآزادگان
۲۵ تکنیک ساده برای لاغری سریع

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:38
دیدگاه ها:

لاغری سریع, راههای لاغری سریع

لاغری سریع

 

ایراد بزرگ اغلب رژیم غذائی، سخت بودن آنهاست که غیر عملی شان می کند. با در پیش گرفتن راه های کوچک و عملی، سریعتر و بهتر به هدف نزدیک می شوید

 

 

الان وقت آن رسیده که به خود بیائید و چنان چه تصمیم دارید لاغر شوید، فکری اساسی کنید. به نظر می آید دنبال کردن رژیم غذائی منظم و ورزش های روزانه کار ساده ای نیست و تنها به چند روز اول برنامه رژیم اختصاص دارد. در ضمن شروع یک رژیم غذائی مناسب کار راحتی نیست و پشت کار و انگیزه بسیار می خواهد. اما بهترین راه برای شروع این رژیم های سخت چیست؟ مطمئن ترین راه برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب این است که رژیم خود را با تغییرات کوچکی در برنام غذائی تان شروع کنید و یک دفعه سراغ رژیم های سخت و طاقت فرسا نروید. مثلاً می توانید برای شروع به جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم چرب استفاده کنید همین اقدام ساده تحول بزرگی در برنامه غذائی شما به وجود می آورد. تغییرات کوچک بسیاری وجود دارد که منجر به کاهش وزن چشم گیری می شود.

 

این جا ۲۵ شیوه ساده برای شما گفته شده است: شما می توانید ۵ تا از راحت ترین و مناسب ترین آن ها را برای شروع انتخاب کنید و پس از پایان هفته اول ۵ تای دیگر را به آن اضافه کنید و همین طور پیش بروید. همه رژیم ها در مورد تمام افراد کارساز نیستند! پس این شما هستید که باید ببینید کدام یک از این شیوه ها برای شما مناسب است!

 

● برنامه رژیم غذائی

 

معمولاً بهترین چیزها در ابعاد و بسته بندی های کوچک عرضه می شوند. این جا به ترفندی ساده اشاره می کنیم: شما می توانید غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکلات را به ابعاد کوچک تر تقسیم کنید. مطمئناً هنگام مصرف که به سراغ آنها می روید کمتر می خورید چرا که در این موقع تعداد مطرح است.

 

خوردن سس و خامه را به طور کامل کنار نگذارید. اگر از خوردن انواع سس ها و خامه لذت می برید آن را به طور کامل از برنامه غذائی تان حذف نکنید. تنها به جای استفاده از نوع پرچرب آن ها سراغ محصولات کم چرب بروید.

 

خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سلامتی بدن کمک می کند بلکه برای لاغری دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

 

از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید.

 

مراقب خوردنتان در رستوران ها باشید! در رستوران هائی که می دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگوئید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می توانید حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید.

 

به هوس هایتان بهاء دهید! چنان چه هوس خوردن چیزی شیرین می کنید از خوردن آن هراس نداشته باشید بلکه آن را با میل و رغبت بخورید. البته بهتر است سراغ خوردنی های سالم تر مثلاً میوه بروید.

 

رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید! اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی تان چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید.

 

آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

 

حواستان به خوردن غذاهای پرچرب باشد! به دنبال راه ساده ای برای تشخیص دادن غذاهای پرچرب هستید؟ پس قبل از مصرف خوردنی ها به میزان کالری و فیبر موجود در آن توجه کنید.

 

هنگام خوردن مشغول انجام کارهای دیگر نشوید و تمام حواستان را معطوف خوردن کنید! چنان چه هنگام غذا خوردن مشغول خواندن کتاب یا نگاه کردن به تلویزیون شوید متوجه میزان غذائی که خوردید نمی شوید. در ضمن لذت کافی از غذا خوردن نمی برید. از این به بعد هر وقت می خواهید غذا بخورید صرفاً غذا بخورید و انجام کار دیگری را با آن همراه نکنید. غذایتان را آرام و با نهایت لذت بخورید. لقمه های خود را کامل بجوید. در صورتی که غذایتان را با آرامش بیشتری بخورید تا ناخودآگاه حجم غذایتان کاهش می یابد.

 

خوردنی و غذاهای جدید را امتحان کنید! تنوع خوردنی ها و غذاهایتان را بیشتر کنید. شاید این تنوع تأثیر به سزائی در رژیم غذائی تان بگذارد.

 

در هر وعده غذائی سعی کنید اندکی از غذایتان را در ظرف بگذارید. ببینید هنوز تمایلی به خوردن آن دارید یا نه!

 

مطمئن شوید حجم غذایتان چقدر است. از میزان کالری و فیبر موجود در غذاهائی که مصرف می کنید مطمئن شوید. در این صورت می توانید هنگام زیاده روی کردن در خوردن به خود هشدار دهید!

 

جایگزین سالم تری برای غذاها پیدا کنید. برای مثال به جای استفاده از شیر پرچرب، از شیر کم چرب استفاده کنید و به جای خوردن نان های معمولی از نان سبوس دار استفاده کنید.

 

سعی کنید به جای خوردن غذاهای بیرون خودتان غذایتان را آماده کرده و سرکار ببرید. آماده کردن غذا می تواند به شما کمک کند تا به حجم غذایتان نیز واقف شوید، علاوه بر آن مسلماً خوردن غذای خانگی سالم تر از غذاهای پرچرب بیرون است.

 

از خوردن دسر هراس نداشته باشید. لزوماً برای دنبال کردن رژیم غذائی نباید بسیاری از مواد غذائی و خوردنی ها را از برنامه غذائی حدف کنید بلکه بهتر است به میزان درست و به اندازه کافی از هر ماده غذائی مصرف کنید.

 

آن چه را که نیاز دارید بخواهید. به اطرافیانتان گوشزد کنید که شما تحت رژیم غذائی هستید، پس شما را وادار به خوردن نکنند. سعی کنید آنچه را که فکر می کنید در لاغری شما مؤثر است مصرف کنید.

 

● برنامه های تناسب اندام

 

▪ تکنیک های نرمش و استفاده از تریدمیل را تغییر دهید. هنگامی که روی تردمیل راه می روید، دسته های آن را با فشار نگه ندارید. آن ها را تنها برای حفظ تعادل نگه دارید و به آنها تکیه نکنید.

 

▪ برنامه ورزشی تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزن تان انجام می دهید در حالی که فرزندانتان این کار را برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می دهند.

 

▪ پیاده روی تان را بیشتر کنید. چنان چه پیاده روی روزانه تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید.

 

▪ تا حد امکان استفاده از ماشین را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهایتان را انجام دهید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می کنید تا جائی که ممکن است آن را دورتر از مقصدتان پارک کنید و پیاده به مقصد بروید.

 

▪ ۱۰۰ قدم بیشتر راه بروید. حتی اگر اندکی برنامه نرمش روزانه تان را افزایش دهید به کاهش وزن تان کمک بسیار می کند. مثلاً امروز به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله ها استفاده کنید.

 

▪ کمتر از دیگران کمک بگیرید. برای نظافت منزل شخصاً اقدام کنید و ماشین تان را خودتان بشوئید. برای خرید به سوپر محل زنگ نزنید و خودتان پای پیاده به خرید بروید.

 

● برنامه زندگی

 

▪ بعد از هر وعده غذائی حتماً مسواک بزنید چرا که این عمل چراغ هشداری است برای شما که خوردن تان را متوقف کنید.

 

▪ کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس هائی که به شما نمی آید خلاص شوید. بهتر است لباس های سایز بزرگ تان را هم کنار بگذارید. لباس هائی را که سایز کوچک تری دارند جلوی دید بگذارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری پیدا کنید.

 

▪ کاهش وزن تان را یادداشت کنید. ممکن است این کار در عمل سخت به نظر برسد. اما هر بار که متوجه می شوید چقدر لاغر شده اید انگیزه تان برای ادمه برنامه رژیم و کاهش وزن بیشتر می شود.

 

● زندگی ایده آل اولین نشریه دارای استاندارد بین المللی ایران

 

مجله زندگی ایده آل از بدو تولد و حتی پیش از آن همواره به دنبال ارائه سبکی استاندارد و با کیفیت از زندگی برای شهروندان ایرانی بوده است. اما تأکید بر ارتقاء کیفیت زندگی در تمام ابعاد که جزو اهداف نشریه محسوب می شد، ما را بر آن داشت تا خود نیز برای ارائه محصولی با بالاترین کیفیت ممکن به دنبال اعمال استانداردهای لازم بر کارمان باشیم.

 

همان طور که در تعاریف مدیریتی مدرن و بین المللی آمده، کیفیت محصول تنها یکی از شاخص های تعیین کننده عملکرد یک سازمان است و برای سنجش توانائی ها و ارزش های یک سازمان باید از همه جوانب به دنبال کیفیت هائی برتر و استاندارد بود.

 

بدین ترتیب آنچه برای زندگی ایده آل در اولویت قرار گرفت، بررسی سطح کیفی سازمانی نشریه بود که می توانست به تولید و ارائه محصولی قابل قبول بیانجامد. بر این اساس کیفیت مطالب نشریه، شکل هنری مجله، چاپ و فروش آن به تنهائی تضمین کننده برتری ما نبود و نیاز به مدیریتی بود که از نظر آموزش، ارتباط و سازماندهی در حد استاندارد باشد.

 

این استاندارد زمینه ای فراهم می کرد تا مدیریت نشریه زندگی ایده آل به عنوان یک سازمان فرهنگی از نگاه سلیقه ای فاصله گرفته و با رعایت ضوابط قابل قبول از نظر مجامع مختلف بتواند در سطح بین المللس با دیگر نشریات رقابت کند.

 

احساس نیاز به کسب چنین استانداردی باعث شد تا زندگی ایده آل از همان اولین روزهای آغاز به کار خود در سال ۱۳۸۵ تلاش برای رسیدن به حد نصاب های لازم را آغاز کند. در این زمینه شرکت C.I.U.K انگلیسی که تحت نظارت بزرگترین سازمان اعتباردهی دنیا UKAS در زندگی ایده آل را تأیید کرد.

 

این آخرین ویرایش از استانداردهای مدیریت کیفیت ایزو ۲۰۰۰ ـ ۹۰۰۱ است که هم سازمان های خدماتی و هم سازمان های تولیدی را تحت پوشش دارد. این استاندارد با در برگیری کل یک سازمان و نه فقط محصول آن به معنای تضمین جنبه های مختلفی از یک فعالیت در شرایطی ایده آل است.براساس اسن استاندارد سازمان همیشه در حال ارتقاء و بهبود شرایط خود است که طی پروسه توقف ناپذیر به افزایش دایمی دانش فنی بپردازد و برخورد اجتماعی مناسب با مشتری و نگاهی آیده نگر نسبت به فعالیت های شخصی درون سازمانی و مدیریتی داشته باشد.

 

شاید عجیب به نظر برسد که یک سازمان فرهنگی و مدیریت یک نشریه به دنبال چنین استانداردهائی است. اما ما معتقدیم که حتی یک فرد هم در زندگی شخصی و خانوادگی باید به دنبال استانداردسازی باشد.

 

می توان گفت استاندارد کردن به معنای شناسائی خطاهای بالقوه انسانی و سازمانی است، پیش از آن که این خطا اتفاق بیفتد و موجب زیان شود. با شناسائی این خطاها می توان راهکارهائی برای جلوگیری از وقوع آنها طراحی کرد و بدین ترتیب سازمان را در مسیر بهبود مستمر قرار داد.

 

نگاه مدیریتی جدید می گوید سازمان امروز باید با فردا متفاوت باشد. سازمانی که استانداردها را رعایت می کند با کمترین ریسک ممکن مواجه است و با استراتژی ها و ایده های متفاوت، خود را از سازمان هائی که استاندارد نیستند جدا کند.

 

براساس استاندارد ایزو ۲۰۰۰ ـ ۹۰۰۱ ما به طور دایم با مشتریان خود در ارتباط خواهیم بود و آنها را شریک خود می دانیم. بر این اساس مشتری حق اظهار نظر، گلایه، انتقاد و پیشنهاد دارد. در زندگی ایده آل به عنوان یک نهاد استاندارد شده، همه انتقادات و پیشنهاداتی که از طرف مشتریان مطرح می شود مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از بهترین ها استفاده خواهد شد. این استاندارد به معنای در پیش گرفتن خط مش های کوتاه و بلند مدت است که همه باید در یک جهت باشند: ”رضایتمندی مشتری“

 

این چیزی است که ما به آن بهاء می دهیم و در پی آن هستیم. در شماره های آینده زندگی ایده آل خواهیم گفت که کسب استاندارد ایزو در عمل به چه معنائی است و شرکت C.I.U.K چگونه و به چه ترتیب کیفیت مدیریتی زندگی ایده آل را بررسی کرده و مورد تأیید قرار داده است.

 

همچنین خواهیم گفت که بودن تحت نظارت یک استاندارد بین المللی، متضمن چه کنترل ها و تست های دائمی است و به این ترتیب چگونه استاندارد موجب ارتقاء کیفیت مدیریت و همین طور محصول یک مجموعه می شود و باز هم خواهش همیشگی ”در توسعه فرهنگ زندگی ایده آل“ ما را یاری کنید.

نویسنده : امیررضاآزادگان
تمرینات ورزشی برای لاغر کردن شکم و پهلو

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:36
دیدگاه ها:

 

لاغر کردن شکم و پهلو, فرم بخشیدن به شکم و پهلو

 

بعضی از بانوان با رسیدن به این فصل پیش خود می گویند « خوب ، رسیدیم سر اصل مطلب » به جرأت می توان گفت بسیاری از بانوان صرفاً برای فرم بخشیدن به شکم و پهلو به تمرین با وزنه روی می آورند.

 

   

● تمرینات شکم و پهلو

 

بعضی از بانوان با رسیدن به این فصل پیش خود می گویند « خوب ، رسیدیم سر اصل مطلب » به جرأت می توان گفت بسیاری از بانوان صرفاً برای فرم بخشیدن به شکم و پهلو به تمرین با وزنه روی می آورند. متأسفانه اکثر آنها توقع دارند با چند جلسه تمرین با وزنه ، چربی ای که طی چندین سال در این ناحیه جمع شده از بین برود .

 

یکی از بزرگ ترین اشتباهات بسیاری از بانوانی که به باشگاه مراجعه می کنند ، انجام بیش از حد تمرینات شکم و پهلو به منظور لاغری است . در تمرینات شکم نکات زیر قابل ذکر است :

 

۱) انجام تمرینات شکم و پهلو ( و به طور کلی تمرین با وزنه ) به منظور از بین بردن چربی های شکم باید متناسب با رژیم غذایی باشند ، تنها با ورزش به سختی می توان به وزن مطلوب رسید .

 

۲) تمرین بیش از حد شکم می تواند موجب ناراحتی در ناحیه ی کمر شود . بیش از میزان توصیه شده به تمرین این ناحیه نپردازید .

 

۳) اگر مایل به رسیدن سریع تر به هدف هستید بهتر است برنامه ی غذایی خود را بیشتر تحت نظر داشته باشید یا مدت تمرینات اروبیک خود مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی ، دو و شنا را زیادتر کنید .

 

۴) حرکات شکم را به آرامی انجام دهید ، انجام سریع آنها نه تنها اثر کمتری خواهد داشت ، بلکه ناحیه ی کمر شما را نیز تحت فشار قرار می دهد .

 

● دراز و نشست ، سطح شیب دار ( سیت آپ )

 

معروف ترین حرکت تمرین عضلات شکم ، حتی اشخاصی که با ورزش آشنایی چندانی ندارند ، زمانی که صحبت از تمرین عضلات شکم می شود این حرکت را به خوبی می شناسند . حرکتی مفید و مؤثر برای فرم بخشیدن به ناحیه ی پهلو و شکم ، نکته ی بسیارمهم در زمان اجرای این حرکت میزان پایین رفتن است که اگر ورزشکار بیش از حد توصیه شده پایین برود ناحیه ی کمر وی تحت فشار نامطلوبی قرار می گیرد که یا در حین یا بعد یا فردای تمرین بدن ساز احساس درد و ناراحتی در آن ناحیه خواهد کرد . اشتباهی دیگر که به آن اشاره نیز شد ، تمرین بیش از حد است ، نباید فکر کرد که با انجام زیاد این حرکت می توان بهتری گرفت .

 

● نحوه ی انجام حرکت

 

۱) تخته شکمی با زاویه ی مناسب و متعادل انتخاب کنید . زیاد بودن زاویه ی تخته شکم لزومی ندارد و کمر را تحت فشار نامطلوب قرار می دهد ( به تذکرات مراجعه کنید )

 

۲) روی آن قرار گرفته و دست ها را پشت سر خود جفت کنید .

 

۳) به آرامی و مقاومت در مقابل نیروی جاذبه بدن خود را به سمت پایین حرکت دهید تا حدی که کمر شما با تخته شکمی زاویه ای حدود ۴۵ تا ۶۰ درجه داشته باشد . کمتر از آن کمر تحت فشارزیادی قرار می گیرد .

 

۴) زاویه ای که بین ران ها و بالاتنه در بالاترین نقطه ی حرکت ایجاد می شود ، باید همواره بیشتر از ۹۰ درجه باشد ، کمتر از آن فشار از عضلات شکم برداشته می شود .

 

۵) سپس مجدداً بدن خود را تا جایی که عضلات شکم شما تحت فشار باشند ، رو به بالا بکشید .

 

تنفس هنگام پایین رفتن ( بخش نگاتیو ) عمل دم و در زمان بالاآمدن ( بخش پوزیتیو) عمل بازدم انجام می شود .

 

● تذکرات

 

ـ اگر گرفتن دست پشت سر اجرای حرکت را برای شما مشکل می کند ، می توانید دست ها را به صورت ضربدری روی سینه ی خود قرار دهید .

 

ـ در پایین ترین نقطه ی حرکت ، کمر شما نباید در امتداد پاهایتان قرار گیرد . این مسأله ارتباطی با زاویه ی تخته شکم ندارد و در هر شرایطی باید رعایت شود ، در غیر این صورت به کمر شما فشار وارد می شود .

 

ـ اشخاصی که در ناحیه ی کمر دچار ناراحتی هستند باید از انجام این حرکت خودداری کنند . به جای آن، حرکت شکم کنترل را می توان در برنامه ی تمرین این بانوان گنجاند .

 

ـ در بالاترین نقطه ی حرکت ، بیش از حد بالا نیایید ، زیرا عضلات شکم از حالت انقباض خارج می شوند و دیگر فشاری به آنها منتقل نمی شود .

 

ـ انجام این حرکت باید با حالتی آرام ، روان و یکنواخت صورت گیرد ، نه با ضربه زدن در پایین ترین نقطه ی حرکت . در صورتی که سرعت اجرای حرکت زیاد باشد ، عضلات فرصت انقباض و انجام کار مناسب را نخواهند داشت . در نتیجه هم به ستون مهره ها فشار بیشتری وارد می شود و هم کالری کمتری مصرف می شود .

 

ـ برای اجرای حرکت ، تخته ی شکمی با شیب مناسب توان خود انتخاب کنید ، زیاد بودن زاویه تخته ی شکم ، هرچند فشار بیشتری به عضلات شکم وارد می سازد ، اما این عضلات باید قدرت کافی داشته باشند تا از وارد شدن فشار بیش از حد به کمر جلوگیری کنند . اگر مایل هستید تمرین شکم سنگین تر و سخت تر برگزار شود بهتر است ابتدا به تعداد تکرارها بیافزایید ( حداکثر ۲۵ بار ) و حرکت را با کنترل کامل و با حداقل سرعت انجام دهید و در آخرین مرحله شیب میز را زیاد انتخاب کنید .

 

شکم کنترل ( شکم ۹۰ درجه ) یکی از بهترین و مناسب ترین حرکات برای تحت فشار قرار دادن عضلات ناحیه شکم است . در این تمرین عضلات شکم به خوبی تقویت شده و فرم داده می شوند . بانوانی که با اجرای حرکات دیگر تمرینات شکم دچار کمردرد می شوند ، می توانند با این حرکت ، به شرط اجرای صحیح هم عضلات این ناحیه را تقویت کرده و هم از وارد شدن فشار به ناحیه ی کمر خود پیش گیری کنند .

 

● نحوه انجام حرکت

 

۱) ناحیه ساق پای خود را طوری روی نیمکت قرار دهید که با ناحیه ران تشکیل زاویه ۹۰ درجه دهد .

 

۲) دست ها را پشت گردن قلاب کنید .

 

۳) به آرامی و با کنترل کامل تا حدی که تنها نیمه ی بالایی بالاتنه شما از زمین بلند شود ( ناحیه کمر روی زمین است ) عضلات شکم را منقبض کنید .

 

۴) پس از پنج ثانیه مکث به آرامی و با کنترل کامل به حالت اول باز گردید .

 

تنفس هنگام بالا رفتن ( بخش پوزیتیو ) عمل بازدم و هنگام پایین رفتن ( بخش نگاتیو ) عمل دم صورت می گیرد . تذکرات بخش پوزیتیو و نگاتیو این حرکت باید به آرامی و با کنترل کامل انجام شوند ، بهتر است مدت زمان انجام هر مرحله سه تا پنج ثانیه باشد و در بالاترین نقطه ی حرکت نیز پنج ثانیه مکث کرد تا هر تکرار حدود ۱۵ ثانیه طول بکشد .

نویسنده : امیررضاآزادگان
ده باور غلط در ورزش بدنسازی

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:35
دیدگاه ها:

بدنسازی, ورزش بدنسازی, تناسب اندام

ده باور غلط در ورزش بدنسازی

۱) خانمها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام عضلانی و مردانه می شوند ؟

▪ خیر – هورمونهای عضله ساز به میزان بسیار کم در بدن خانمها ترشح می شود و هورمونهای غالب مردانه هستند ( تستسترون مهمترین آنهااست )بنابراین تمرین با وزنه برای زنان موجب فرم دهی مناسب بدن و تراکم استخوانها و بالابردن متابولیسم و چربی سوزی به نسبت خیلی بیشتر در مقایسه با سایر ورزشهای هوازی می شود و نباید به دلیل هراس از عضلانی شدن از کار با وزنه اجتناب کنند .

۲) بدنسازی در سنین پائین موجب کوتاهی قد می شود؟

▪ خیر – این تصوری است که از سالهای گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتیکه کار با وزنه موجب تحریک بدن به ترشح هورمون رشد و تراکم استخوانها میشود حتی به اثبات رسیده که در سنین نزدیک به بلوغ کار با وزنه برای پسران موجب ضخامت استخوانها می شود .

۳) برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی های شکم دراز نشست تمرین کنید ؟

▪ خیر – اول اینکه در ورزش لاغری موضعی نداریم و هنگامیکه چربی سوزی می کنیم به صورت هماهنگ و از تمام نقاط بدن کم می شود دوم اینکه دراز نشست هم مانند سایر فعالیتهای بدنسازی جزو دسته بی هوازی است که در این دسته ورزشها بدن از ذخائر گلیکوژن مصرف می کند و برای چربی آب کردن باید ورزشهای هوازی طولانی مدت حدود ۴۰ دقیقه انجام دهید .

۴) برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید ؟

▪ خیر – عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباسهای نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم ( حداکثر یک تا دو کیلو ) می باشد .

۵) آب خوردن زیاد موجب احتباس آن و افزایش وزن می شود؟

▪ خیر - بدن در صورت کمبود هر ماده حیاتی آنرا در خود نگه می دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می شود خصوصا بدنسازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند .

۶) سونا لاغر می کند؟

▪ خیر – سونا فقط موجب دفع آب از بدن می شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد .

۷)چربی ها دشمن شماره یک رژیم کاهش وزن هستند وباید از رژیم غذائی کلا حذف شوند ؟

▪ خیر – رژیم غذائی اصولی و درست است که از همه مواد مغذی تشکیل شود و چربی های خوب ( اسید های چرب غیر اشباع ) که به فراوانی در دانه های روغنی یافت می شوند باید در رژیم بدنسازان گنجانده شود مهمترین دلیل آن اینکه چربی ها در تعادل سطح هورمونی بدن نقش اساسی و هورمونها برای ساخت عضلات و سایر عملکردهای حیاتی مهم هستند و باید مصرف شوند ضمن اینکه حذف چربی ها به طور کامل موجب ایجاد حالت دفاعی در بدن و نگهداری آن می شود .

۸) زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا نباید مصرف شود ؟

▪ خیر – اگر قرار به جداسازی همیشگی زرده و سفیده بود مسلما خدا هم آنها را جداگانه در طبیعت می آفرید اکثر بدنسازان امروز از دو تخم مرغ کامل به همراه تعداد کافی سفیده تخم مرغ در رژیم روزانه شان استفاده می کنند و از منابع ویتامینی غنی زرده تخم مرغ هم استفاده می کنند .

۹) نوشابه های انرژی زا برای قبل از تمرین گزینه مناسبی هستند؟

▪ خیر – بر خلاف تبلیغات آن این نوشابه ها به شما بال نمی دهند و از درصد بالائی شکر و طعم دهنده ها و اسید کربنیک تشکیل شده اند برای کسب انرژی قبل از تمرین از کربو هیدراتهای مرکب با شاخص گلیسمیک پائین استفاده کنید تا یک انرژی پایدار و مناسبی در طول تمرین داشته باشید .

۱۰) کربو هیدراتها را هنگام عصر نزدیک به وقت خواب مصرف نکنید ؟

بر اساس اینکه شما چه هدفی دارید می تواند یک باور درست یا غلط باشد چنانچه در دوران حجم به سر می برید توجه داشته باشید که کالری اضافه به معنی محیط آنابولیک بدن وعضله سازی است و اگر عصر به باشگاه رفته اید و شدید تمرین کرده اید برای فرآیند ریکاوری باید حتما بعد از تمرین و قبل از خواب به میزان کافی کربوهیدرا ت مصرف کنید . توجه داشته باشید چربی سوزی و عضله سازی به حجم زیاد به طور همزمان امکان پذیر نمی باشد.

نویسنده : امیررضاآزادگان
در خواب هم لاغر شوید!

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:29
دیدگاه ها:

لاغر شدن,چگونه لاغر شدن,راههای کاهش وزن,کم کردن وزن,تناسب اندام

 

در خواب هم لاغر شوید!
شب‌ها امکان چاق شدن بیشتر است زیرا در این ساعات از شبانه روز بدن در حالت ذخیرۀ انرژی قرار می‌گیرد.
تیتر را درست خوانده‌اید! لاغر شدن در خواب رویا نیست؛ واقعیت است. می‌شود در خواب و بدون رژیم‌های سخت و طاقت فرسا چند کیلویی لاغر شد به شرط این که بعضی اصول را به دقت رعایت کنید.
در عرض یک ماه 3 کیلو کم کنید!
با سازمان دهی دوبارۀ غذای روزانه و صرف شام مختصر می‌توانید در عرض 1 ماه، 2 الی 3 کیلو وزن کم کنید آن هم از نوع شبانه‌اش. باید بگوییم که شب‌ها امکان چاق شدن بیشتر است زیرا در این ساعات از شبانه روز بدن در حالت ذخیرۀ انرژی قرار می‌گیرد. یعنی زمانی که شب فرا می‌رسد بدن کالری کمی می‌سوزاند و بیشتر این کالریها را انبار می‌کند. به عقیدۀ متخصصان همۀ ما صبح با چند گرم اضافه از خواب بیدار می‌شویم. برای پیشگیری از همین چند گرم و همچنین کم کردن چندین گرم دیگر اصول زیر را رعایت کنید.
1- این ساعت 7 تا 9 شب شام میل کنید!
بهترین زمان ممکن برای صرف شام، ساعت 7 تا 8 شب است. ساعت 9 شب دیگر آخرین مهلت صرف این وعدۀ غذایی محسوب می‌شود. بعد از این ساعت بدن حداقل تا دوازده ساعت از دریافت کالری محروم می‌شود. توجه داشته باشید تا دو ساعت بعد از غذا به رختخواب نروید.

اگر بعد از صرف غذا بلافاصله بخوابید بدن نمی‌تواند غذایی که میل کرده‌اید را به درستی هضم کند. این فاصلۀ زمانی باعث می‌شود خواب راحتی نیز تجربه کنید. اگر بعد از ساعت 10 احساس گرسنگی کردید کمی ماست کم چرب و یا یک واحد میوه مثل سیب، آلو یا زردآلو میل کنید.
2- شام را  رژیمی  صرف کنید!
منظور از  رژیمی  این نیست که به خودتان گرسنگی بدهید. شام وعدۀ غذایی مهمی است که در عین حال احتمال اضافه وزن را نیز در خود دارد. توصیه می‌کنیم غذایی میل کنید که شما را سیر کرده، کم کالری باشد. یک بشقاب غذای سرد یا گرم با پروتئین و فیبر کافی که جلوی گرسنگی را نیز می‌گیرد.

به عنوان مثال شامتان می‌تواند حاوی گوشت یا ماهی کم چرب، مرغ بدون پوست یا ماهی سفید به مقدار 150 گرم یا تخم مرغ با سبزیجاتی مثل کلم، کاهو، لوبیا سبز، خیار، گوجه فرنگی و ... باشد. بهتر است غذایتان را بخارپز یا در ماکروویو آماده کنید تا مقدار زیادی از چربی‌های غذا گرفته شود. برای ایجاد تنوع غذایی می‌توانید سوپ سبزیجات یا سالاد نیز میل کنید. حداقل هفته‌ای 3 شب باید این برنامۀ غذایی را دنبال کنید تا چند کیلوی اضافی مورد نظر را کم کنید و بعد از آن گام درست را برای حفظ وزن مطلوب بردارید.
3- حداقل هشت ساعت بخوابید!
محققان معتقدند که کمبود خواب می‌تواند در بروز چاقی نقش داشته باشد.

در واقع کمبود خواب روی دو هورمونی که رفتارهای غذایی ما را تنظیم می‌کنند تأثیر می‌گذارد: به این ترتیب که ترشح هورمون «لپتین» که باعث ایجاد حس سیری می‌شود را کاهش می‌دهد و ترشح هورمون «گرلین» که هورمون اشتها است را افزایش می‌دهد.

بنابراین اشتها باز می‌شود و میل به خوردن غذاهای چرب و شیرین بالا می‌رود. برای همین محققان معتقدند که باید به طور متوسط شبانه 8 ساعت به خواب اختصاص یابد.
4- بعد از ساعت پنج بعد از ظهر پرخوری نکنید!
برای این که در خواب لاغر شوید باید تعادل غذایی را حفظ کنید. قبل از ظهر بدن انرژی زیادی صرف می‌کند. در این ساعات از شبانه روز زمان صرف قندهای دیر جذب و زود جذب مثل نان، کره، مربا، ماست، میوه و چربی‌ها است. ظهر که می‌شود سوزاندن کالری‌ها در وضعیت نرمالی قرار می‌گیرد؛ مواد غذایی مثل 150 گرم برنج، پاستا، نان و ... بدون سس یا با سس  رژیمی، 150 گرم گوشت یا ماهی نیمه چرب مثل ماهی آزاد و ...200 گرم سبزیجات، ماست یا  دسر  خامه‌ای کم چرب.

از ساعت 4 به بعد باید پرخوری را کنار گذاشت: یک عدد موز یا یک ساندویچ گوشت کوچک و کم چرب، ماست کم شیرین با 40 گرم نان، سه یا چهار عدد بیسکویت به انتخاب خودتان میل کنید. بعد از ساعت 5 بعد از ظهر باید مراقب باشید. باید میزان کالری‌های دریافتی را کاملاً محدود نمایید.


5- وقت صرف شام تلویزیون را خاموش کنید!
به گفتۀ محققان دانشگاه birmingham خوردن غذا در مقابل تلویزیون باعث چاقی می‌شود.

این جعبۀ جادویی تمام هوش و حواس آدم را می‌برد. دیگر متوجه نمی‌شوید چه غذایی می‌خورید. علاوه بر این تلویزیون باعث می‌شود متوجه احساس سیری نشوید. وقتی احساس سیری نکنید به خوردن ادامه می‌دهید و دردسرها از همین پُرخوری‌ها آغاز می‌شود. بنابراین موقع صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید و همچنین زیاد سر میز یا سفره نمانید تا مدام هوس ناخنک زدن به سرتان نزند.


6- بعد از صرف شام کمی قدم بزنید!

نیم ساعت بعد از صرف غذا از خانه بیرون بزنید. آرام قدم بزنید و روی تنفس‌تان تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود بدنتان گرم شود و توکسین‌ها و کالری‌های اضافی از بین برود. اگر برایتان ممکن نیست از خانه خارج شوید می‌توانید کارهای دیگری از قبیل گردگیری یا ... را انجام دهید. در هر حال بعد از صرف شام بی تحرک نباشید.


چند توصیۀ کلی:

برای کم غذا خوردن و کاهش کالری‌های دریافتی از تکنیک «قایم کردن دیس» استفاده کنید. یعنی اینکه به میزان کافی برای خود غذا بکشید و غذای باقی مانده در دیس را از روی میز بردارید.


سس را فراموش کنید. یک تکه نان به اضافۀ سس میزان کالری غذا را بالا می‌برد. یا سس را حذف کنید با نان را.


هیچ وعدۀ غذایی را حذف نکنید. وقتی بدن انرژی کمتری دریافت کند آینده نگری کرده و چربی‌های بیشتری را ذخیره می‌کند.


در نهایت باید بگوییم که کم و به جا خوردن راحت‌تر از چاق شدن و رژیم گرفتن است. منظورمان این است که کم بخورید و همیشه بخورید.

صفحه قبل صفحه بعد

درباره وب


رسانه .::kingmusic20::. روزانه با جديدترين موزیک و موزیک ويديوهاي ايراني و خارجي بروزرساني مي شود.همواره نظرات خود را را پيرامون سايت با ما در ميان بگذاريد. باسایت ما بروزباشید.